Hela Kroppen
Välkommen till Hela Kroppen, en modern fysioterapiklinik belägen i hjärtat av Södermalm, Stockholm. Här möts du av ett team av erfarna fysioterapeuter som är dedikerade till att förbättra din livskvalitet genom skräddarsydd vård och behandlingar av högsta kvalitet.
Med över 15 specialiserade fysioterapeuter inom områden som idrottsmedicin, ortopedi, onkologi och mental hälsa, erbjuder vi en omfattande uppsättning behandlingar och tjänster. Från traditionell fysioterapi till naprapati, akupunktur och rehabilitering efter ledplastikoperationer - vi har något för alla. Vår klinik är också utrustad med ett modernt gym, behandlingsrum och specialiserad utrustning för att maximera din rehabilitering.
Vår vision är att hjälpa dig återfå din aktivitetsförmåga och stödja din hälsa i vardagen. Vi tror på att ge våra patienter verktygen som krävs för att leva ett aktivt och meningsfullt liv. Dessutom erbjuder vi digital vård för att göra vården mer tillgänglig för dem som har svårt att besöka oss personligen.
Kontakta oss för att boka en tid eller besök vår hemsida för mer information. Låt oss tillsammans skapa en starkare och hälsosammare kropp!
Öppettider
- sunday: (closed)
- monday: (closed)
- tuesday: 7h-19:45
- wednesday: 7:45-19:45
- thursday: 7:45-19:45
- friday: (closed)
- saturday: (closed)
Hela Kroppen: Omdömen
Fantastisk upplevelse: Fantastiskt bemötande, mycket kompetent personal.
Hej Sara,
Tack för din recension!
Fantastisk upplevelse: Så tacksam för all hjälp jag fått av fysioterapeut Lisa på Hela kroppen Södermalm, hon är otroligt kompetent, varm och empatisk. Rekommenderar starkt denna mottagning!
Hej Elsa, Tack för din recension! Lisa är en stjärna .
Fantastisk upplevelse: Bra sjukgymnastik med möjlighet för träning. Går att boka via 1177.
Hej Viktoria, Tack för din recension. Det stämmer fint att det går att boka via 1177 och att vi har ett gym .
Negativ upplevelse: LÄS VÄNLIGEN: Undvik denna klinik!! Kliniken behandlar dig som om du bara vore en siffra i ett kalkylblad. När jag klagade på hjälpen jag fick och ville ha pengarna tillbaka, sa de att de inte hade pengarna och att jag borde kontakta min vårdcentral. Jag pratade med chefen och han var väldigt respektlös mot mig och sa "Gå ut". De har ingen respekt för sina patienter. Jag kan bara ge 1 stjärna, men om jag kunde skulle jag ge 0 stjärnor men systemet låter mig inte göra det.
Hej Medo,
Tack för att du tar dig tid att lämna en recension. Vi beklagar verkligen att du har upplevt ditt besök hos oss på detta sätt. Det är självklart inte så vi vill att någon patient ska känna sig bemött.
Vi tar alltid synpunkter och klagomål på största allvar och strävar efter att hantera dem på ett respektfullt och korrekt sätt. Samtidigt är vi bundna av de regelverk som gäller för vård som ges inom Region Stockholms avtal.
Det gör oss särskilt bekymrade att du upplevt ett bristande bemötande i kontakten med oss. Det är något vi ser mycket allvarligt på och som vi vill följa upp internt. Vi tar gärna emot mer information så att vi kan utreda vad som hänt.
Fantastisk upplevelse: Jag är patient på Hela Kroppen Södermalm, första besöket januari 2024.Min fysioterapeut Cecilia Ålander, som alltid tar emot mig med ett glatt bemötande, har varit ovärderlig i min återhämtning efter två operationer. Jag har långt kvar men utan hennes fantastiska hjälp med upplägg av träning peppning när jag tappat sugen hade jag inte varit den jag är idag. Kan varmt rekommendera Hela Kroppen Södermalm.
Hej Marianne,
Tack för din recension och för att du delar med dig av din resa. Cecilia är en stjärna.
Fantastisk upplevelse: Trevlig personal och trevliga kunder
Hej Eva,
Tack för din recension och besök.
Fantastisk upplevelse: Pelle är en riktig ⭐️ Trevlig, inlyssnande och pedagogisk! Tack för hjälpen
Hej Patrik,
Tack för din recension! Pelle är en stjärna!
Fantastisk upplevelse: Har fått bästa bemötande och en underbar och professionell behandling av Josefin Lindqvist. Rekommenderar varmt.
Hej Sara,
Tack för din recension och varma rekommendation. Josefin är en stjärna.
Negativ upplevelse: Mest värdelös besök i hela mitt liv än så länge. Jag har fått remiss från hus läkare iom ont i knän. Hus läkare ville att man skulle göra en ultraljud undersökning samt bestämma emn rehab plan. Väl på besöket var det mest konstigt snack om att jag "går på fel sätt", "sätter mig ner på fel sätt" osv. Jag frågade om vi inte skulle göra en ultraljud på knäna och fick svar "nej det tycker jag inte att vi behöver" Fick 2 övningar ritat på en post it lapp i slutet av besök. En vecka efter gick jag till en annan klinik och det första frågan som jag fick var om någon har gjort röntgen eller ultraljud på dina knä. Sedan har terapeuten frågat ut ALLT om vad som hände, kollat mina skor, sulor i skor(!) och har bokat 4 till besök. På nästa besök ska vi gå igenom mina olika skor och se över om jag har rätt skor och sulor överhuvudtaget. Efter det ska jag lära mig att träna knän på maskiner i deras lokaler före jag kan börja med självträning på gym. Känn skillnaden!
Tack för att du tog dig tid att lämna en recension. Vi är verkligen ledsna över att besöket hos oss inte motsvarade dina förväntningar, det är aldrig vår intention.
Christina gjorde en klinisk bedömning där hon ansåg att röntgen eller ultraljud inte var medicinskt motiverat vid det första tillfället. I stället gav hon individuellt anpassade övningar som skrevs ned för att vara lätta att ta med hem, och planen var att fortsätta med vidare bedömning och behandling vid nästa inbokade besök. Det besöket avbokades tyvärr.
Vi är måna om att varje patient ska känna sig både lyssnad på och väl omhändertagen, och vi beklagar verkligen om du inte upplevde det så. Din feedback är värdefull för oss i vårt förbättringsarbete, och vi hoppas få möjlighet att ge dig en bättre upplevelse framöver.
Hör gärna av dig direkt om du har fler frågor eller funderingar.
Positiv upplevelse: Skön personlig miljö. Omhändertagande lugn personal. Litet bra gym. Trångt i omklädningsrummet.
Tack för din recession Marian.
Fantastisk upplevelse: Bästa! Så hjälpsamma och duktiga. Gått i flera år.
Tack för din recension Ida! Dina ord värmde .
Positiv upplevelse: Mottagningen har såvitt jag kan bedöma kunnig vårdpersonal, dock är de administrativa rutinerna osynkroniserade och i vissa delar väldigt oprofessionella. Så jag skulle råda eventuella patienter att se upp med dem.
Tack så mycket för din feedback. Vi är glada att höra att du upplever vår vårdpersonal som kunnig. Samtidigt beklagar vi din upplevelse av våra administrativa rutiner och vi beklagar eventuella besvär det kan ha orsakat dig.
Vi tar din feedback på största allvar och vi granskar fortlöpande våra administrativa processer och vill alltid bli bättre på det. Du får gärna återkoppla med om du har något specifikt som du tycker vi bör se över? Vi strävar ständigt efter att förbättra våra processer och vi ser detta som en värdefull insikt som kommer hjälpa oss att bli bättre.
Tack igen för din ärliga återkoppling. Vi ser fram emot att fortsätta utvecklas och leverera högkvalitativ vård för våra patienter.
Fantastisk upplevelse: Jag har gått här i flera månader efter att jag opererat en axel. Efter operationen fick jag extremt ont och dessutom kände jag att se rehabinsatser jag erbjöds var bristfälliga eftersom jag fick en ny skada av de övningar jag fick av dåvarande sjukgymnast. På Hela Kroppen i Järfälla fick jag hjälp av en naprapat och fysioterapeut som arbetar koordinerat och professionellt. Resultaten är fantastiska. Från att ha behövt behandlingar flera gånger i månaden räcker det nu med en underhållsbehandling av naprapat lite då och då. Har nu kunnat börja simma igen, något jag inte kunnat göra de senaste 8 åren så jag rekommenderar varmt denna klinik och dess personal.
Fantastisk upplevelse: Kände mig välkommen och sedd.
Tack för din recension Veronica.
Fantastisk upplevelse: Fick jättebra hjälp av David , otroligt kunnig och bra på alla sätt. Även bra tips på vad jag kan göra själv för att problemen inte ska komma tillbaka. Kan varmt rekommendera
Tack för din recension Anders. David är toppen.
Fantastisk upplevelse: Har fått hjälp där i många år. Fick hjälp att komma igång sist med träning när jag hade post covid. Mycket duktiga och kunniga sjukgymnaster. Jag rekommenderar dom varmt.
Tack för din recension Jeanette.
Negativ upplevelse: Det var verkligen inget fel på min sjukgymnast, hon var bra. Men handläggningen sedan var under all kritik! Två dagar efter mitt besök fick jag en faktura på ett besök som jag skulle missat. När jag ringde för att säga att det blivit fel upplevde jag att de inte lyssnade. Jag erinrade mig att bokningssystemet krånglat när jag gjorde min bokning och att det nog därför blivit en dubbelbokning. Jag fick svaret att jag skulle betala oavsett. Och att det är 1177 som äger bokningssystemet - så det är inte deras ansvar om det krånglar - men fakturan till dem ska betalas. Trots duktig fysioterapeut förlorade de mig som kund. Dit går jag inte fler gånger.
Hej Anna,
Vi beklagar djupt det missförstånd och den otillfredsställande upplevelsen du har haft med vår hantering av faktureringen. Det är verkligen viktigt för oss att du känner dig respekterad och hörd som patient.
Vi inser att bokningssystemets utmaningar inte borde påverka dig som kund på det sätt det gjorde, och vi tar ditt meddelande mycket seriöst. Vi kommer att granska våra processer för att förhindra liknande händelser i framtiden och försäkra oss om att våra patienter får den uppmärksamhet och lyhördhet de förtjänar.
Vi beklagar att du känner att du förlorat förtroendet för oss, och vi värdesätter din feedback som en möjlighet att förbättra våra tjänster.
Tack för att du har tagit dig tid att dela dina erfarenheter med oss. Vi hoppas på möjligheten att hjälpa dig bättre framöver.
Fantastisk upplevelse: Jag har aldrig mått bättre sedan jag började på bassängträningen under ledning av Moa. Den bidrar till att jag orkar röra mig mera. Går också hos dietist på samma klinik som är helt fantastisk. Bassängträning + dietist har inneburit stora förändringar./Gunnel Lindal
Hej Gunnel! Tack för din fina recension och vad roligt att höra att du orkar röra dig mer. Våra medarbetar är fantastiska.
Fantastisk upplevelse: Var idag hos Meta Karlsson fysioterapeft för första gången. Finns inga ord för hur otroligt nöjd jag blev. Kunde inte hittat någon bättre.... och kände att hon tog in allt jag sa och behandlingen var precis rätt för mig... Kan verkligen rekommendera hela kroppen.
Tack för din recension Susanne.
Positiv upplevelse: Disappointed!
Fantastisk upplevelse: Prima bemötande av Gunilla. Bra analys och vägledning
Tack för din recension Mattias!
Fantastisk upplevelse: Dom är kunniga o trevliga
Tack för din recension Rolf.
Fantastisk upplevelse: Jag har besökt naprapaten Louise i snart ett år pga diskbråck, hon har hjälpt mig från att inte kunna stå upprätt till att fungera nästa som en frisk person . Hon har helt magiska händer ! Lyssnar lyhört till vad jag har för besvär och hjälper mig med det som gör mest ont. Och smärtan försvinner ! Rekommenderar henne till 1000% , hon är Super!!!
Tack för din recension Farmeh.
Louise är en superstjärna
Positiv upplevelse: Dom är bra och trevlig atmosfär trevlig lokal trevlig personal
Tack för din recension Jessica.
Negativ upplevelse: Ringer för att boka tid och möts av telefonsvarare som säger jag kan boka via vårdguiden eller ringa nr jag redan ringer!?)
Hej EP! Om du väljer att vänta kvar tills alla knappalternativ räknats upp istället för att trycka på knappval 1 så kommer man fram till receptionist.
Det är ett mycket opedagogisk val att lägga in och vi kommer justera det omgående. Tack för du hjälper oss att bli bättre.
Fantastisk upplevelse: Bästa fysioterapeuter i hela Stockholm. Trevlig familjär stämning i gymmet. Enda problemet ibland är ventilationen.
Hej Ingrid,
Tack för din fina recension. Vi har flera gånger haft kontroller av ventilationen som ska vara ok enligt vad man då kommit fram till.
Fantastisk upplevelse: Rekommenderar dom, fick en jätte bra sjukgymnast Gunilla som hjälpte mig mycket.
Tack Viany för din recension. Hoppas din rehab går bra.☺️
Fantastisk upplevelse: Trevligt ställe. Mycket trevlig och kunnig personal.
Vad roligt att höra.
Fantastisk upplevelse: Superbra och mycket kunniga inom flertalet områden.Har gått där sedan 2004. Bra träningsmöjligheter. Minus! långa väntetider innan man får tid pga corona.
Tack för din recension. Vad roligt att höra du hängt med sedan 2004.
Fantastisk upplevelse: jättetrevlig och hjälpsam medarbetare som svarade på telefon och duktig sjukgymnast Bidde. säkert kommer tillbaka till Hela Kroppen när behöver fysioterapi igen.
Tack Inna! Det var kul att höra!
Fantastisk upplevelse: Bästa sjukgymnasten som finns. Har provat ett antal och Gunilla på hela kroppen är fantastisk. Kunnig, peppande.
Tack, så mycket!
Fantastisk upplevelse: Har hjälpt mig på ett jättebra sätt.
Tack Lars, det låter bra! Ha en fin sommar!
Positiv upplevelse: Proffsig , kunnig personal. Tyvärr svårt att ta sig in med permobil. Stort minus för det.
Hej! Ja det kan vara så trots att det är godkänt för alla krav som ställs för tillgängligheten.
Tack för en fin recension!
Fantastisk upplevelse: det är så himla bra att magnus hjälper mig ibland !! dom är trevliga här på fysiocenter personalen !!
Tack Amanda!
Positiv upplevelse: Dåligt internet men väldigt bra och utbildade fysoterapeuter (sjukgymnaster)
Tack, ja personalen är mycket erfaren och välutbildad.
Fantastisk upplevelse: Alltid trevligt bemötande! Jag blir sedd och får mkt bra hjälp. Ett suveränt ställe!
Tack Magnus, det värmer att få höra!
Negativ upplevelse: Gick dit med smärta samt spänd muskulatur i axeln, bröstryggen, bröstmuskeln samt armen med domningar ut i handen. Därtill ryckningar i bröstmuskulaturen. Väl på plats mötte jag Fysioterapeuten/Sjukgymnasten Caroline Söderström som endast satte sporttejp runt partiet som stöd. Jag frågade om hon inte skulle massera eller exempelvis använda ultraljud för att öka cirkulationen samt elasticiteten i omkringliggande muskulatur. Till svar fick jag då att hon inte arbetar så och att massage är mest skönt men inte är en effektiv behandlingsform samt att hon inte håller på med "quick fix". Kontentan av besöket blev att jag gick därifrån med sporttejp runt axeln som delvis gav stöd men såklart med samma besvär som när jag gick dit.
Hej! Tråkigt att din upplevelse inte var positiv, det kan vi bara beklaga. Alla våra Fysioterapeuterna är välutbildade o har tagit del av erfarenhet o beprövad vetenskap. Ultraljud o massage som behandlingsmetoder är inte något som har vetenskapligt stöd därför tar vi till andra metoder. Föreslår en uppföljning i ditt fall. Att också beakta är att vi i dessa tider försöker minimera direkt kontakt för att minska risk för exponering för smitta? Varmt välkommen tillbaka!
Positiv upplevelse: Bra behandlingar.
Tack Irina!
Fantastisk upplevelse: Professionellt, förtroendeingivande och engagemang på riktigt
Tack Tomas!
Fantastisk upplevelse: Det absolut bästa stället om du behöver hjälp med kroppen. Sjukgymnast Magnus suverän, lyssnar, hjälper och behandlar. Tack !!
Tack Robert!
Negativ upplevelse: Uruselt oproffessionellt bemötande av fysioterapeut Christina Matson. Beställde tid efter axeloperation och lämnade över remiss från ortoped som opererat. CM ville inte ens läsa utan skulle fråga ut mig om mitt liv och varför jag drabbats av impingement, därefter ville hon undersöka mig, trots att jag förklarat att jag var nyopererad ( 36tim tidigare) och hade bandage över axeln. När hon inte fick göra det frågade hon vad jag förväntat mig av besöket. Mitt svar: samma sak som vid mina tidigare ingrepp; en plan med övningar som jag kan göra hemma och bygga på eftersom samt bokning av återbesök efter nån vecka. Det kunde hon inte förstå.... hon måste ju bilda sig en uppfattning om mig som person först?... I det läget sa jag tack och adjö, tog min remiss och gick.
En noggrann intervju av sjukdomshistoria samt undersökning krävs alltid för en lyckad rehab. Där ingår också att förstå vilka förväntningar patienter har. Beklagar att det upplevdes negativt.
Fantastisk upplevelse: Mycket vänlig och professionell personal.
Tack Mariana!
Fantastisk upplevelse: Brilliant physiotherapy! I’ve only been to two different physiotherapists, but this was hands-down the best. And it was chosen on good recommendation. Great gym, expert therapists and good deals for gymcards for those that are going to physiotherapy. Just great!
Thank you!
Fantastisk upplevelse: Trevliga, kunniga och omtänksamma fysioterapeuter. Rekommenderas varmt
Positiv upplevelse: Trevlig personal
Tack Karin!
Fantastisk upplevelse: Jätte duktiga fisioterapefter
Fantastisk upplevelse: Säger bara Tack Magdalena!
Fantastisk upplevelse: Trevligt o.skickligt ställe
Positiv upplevelse: Bra lokaler, duktiga fysioterapeuter.
Fantastisk upplevelse: Proffsigt
Fantastisk upplevelse: Bästa sjukgymnast på Södermalm
Lämna din åsikt om Hela Kroppen:
Hela Kroppen visas i följande listor:
Andra fysioterapicenter som kan intressera dig
Adolf Fredriks Fysiocenter AB
Kiropraktorvård
Joylife Fysioterapi, Naprapat & Kiropraktor Fridhemsplan
Nordic Kiropraktik Naprapati & Massage - Kista
Lägg till ditt fysioterapicenter i vår katalog gratis
Om du driver en fysioterapiklinik och vill synas i vår guide, skicka oss din företagsinformation så kan du synas helt gratis.